sobota, 3 stycznia 2015

Thanks to Proconvertable One... Dzięki J.

ויאמר יצחק אל־אברהם אביו ויאמר אבי ויאמר הנני בני
ויאמר הנה האשׁ והעצים ואיה השׂה לעלה׃

<<Isaac asked, "The fire and the wood are here, but where's the lamb for the burnt offering?">>
Ojcze, gdzie jest Baranek? Baranek na ofiarę? (por Rdz 22,7)

Ile to już razy? W pełnym posłuszeństwie Ojcu, w pełnej wierności, czyniąc to co wskazuje. Patrzysz jak słudzy pakują drwa i idziesz, tam gdzie Ojciec dziś ciebie zaprasza. Twoje serce, to serce Izaaka, które jest wierne, ale które nie rozumie. Moje serce dziś, to serce Izaaka, które chce pełnić wolę Ojca, chociaż nie wie, ani dlaczego, ani dokąd, ani w jakim celu. To jest serce, które idzie i jednocześnie pyta: Ojcze, gdzie jest Baranek? Gdzie jest Baranek na ofiarę? Ojcze, gdzie jest Ten, który jest większy ode mnie, gdzie jest Ten, który uniesie to, czego ja unieść nie mogę?
Nie bój się dziś pytać: Ojcze, gdzie jest Baranek Boży, który wejdzie w moją ciemność? Ojcze, gdzie jest Ten, który przyjdzie i uniesie moje pytania i moje wątpliwości? Tato, gdzie jest Ten, który jest od zawsze większy, który sprawi, że moje problemy znów staną się małe? Tatusiu, gdzie jest Ten, który wejdzie w to, czego ja już znieść nie mogę? Nie mam sił, nie rozumiem, boję się... Mam dość, przerasta mnie to, mój lęk i niepewność nie pozwalają mi iść dalej. Tato… gdzie On jest?

Tak długo jak pytamy, otwieramy się na odpowiedź, którą dziś wnosi nam św. Jan.

(J 1,29-34)
Nazajutrz Jan zobaczył Jezusa, nadchodzącego ku niemu, i rzekł: Oto Baranek Boży, który gładzi grzech świata. To jest Ten, o którym powiedziałem: Po mnie przyjdzie Mąż, który mnie przewyższył godnością, gdyż był wcześniej ode mnie. Ja Go przedtem nie znałem, ale przyszedłem chrzcić wodą w tym celu, aby On się objawił Izraelowi. Jan dał takie świadectwo: Ujrzałem Ducha, który jak gołębica zstępował z nieba i spoczął na Nim. Ja Go przedtem nie znałem, ale Ten, który mnie posłał, abym chrzcił wodą, powiedział do mnie: Ten, nad którym ujrzysz Ducha zstępującego i spoczywającego nad Nim, jest Tym, który chrzci Duchem Świętym. Ja to ujrzałem i daję świadectwo, że On jest Synem Bożym.”

Tak długo jak nie chcesz ratować się sam, szukasz Jego obecności, Jego wybawienia możesz być pewien ocalenia. Tak długo, jak nie próbujesz uciekać, a krzyczysz, szepczesz, błagasz i pytasz Tego, który jest większy, masz pewność, że jest Baranek na ofiarę.
Pan widzi” (Rdz 22,14). I zna czas właściwy. Zobaczysz. Wierzę w to, bo tak samo bardzo pragnę tego doświadczyć. "Pan widzi" i każde z dzieci jest dla Niego cenne. "Pan widzi" i tobie chce dziś błogosławić, jak błogosławił Abrahamowi... ale i jak błogosławił Izaakowi. "Pan widzi" serce pytające i zatrwożone. I nie jest mu obojętny.


Najświętszego Imienia Jezus
1 J 2,29-3,6; Ps 98,1.3-6;  J 1,14.12; J 1,29-34



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz