niedziela, 11 stycznia 2015

znak jakości

(Mk 1,6b-11)
"Jan Chrzciciel tak głosił: Idzie za mną mocniejszy ode mnie, a ja nie jestem godzien, aby się schylić i rozwiązać rzemyk u Jego sandałów. Ja chrzciłem was wodą, On zaś chrzcić was będzie Duchem Świętym. W owym czasie przyszedł Jezus z Nazaretu w Galilei i przyjął od Jana chrzest w Jordanie. W chwili gdy wychodził z wody, ujrzał rozwierające się niebo i Ducha jak gołębicę zstępującego na siebie. A z nieba odezwał się głos: Tyś jest mój Syn umiłowany, w Tobie mam upodobanie."

W Niedzielę Chrztu Pańskiego warto na chwilę chociaż wrócić do momentu chrztu. Sakrament - widzialny znak, niewidzialnej łaski, jak odpytał nas radośnie dziś ksiądz podczas homilii, tę definicję znamy wszyscy. Znak. 

Znak namaszczenia Duchem Świętym. Zatem znak życia ze wszystkimi owocami Jego obecności. Znak życia wypełnionego wszystkimi darami z jakimi On przychodzi. To otwartość na życie tymi darami we wspólnocie Kościoła, do której zostajemy przyjęci.
Znak przynależności do Chrystusa - a zatem, znak życia po stronie zwycięzcy. Pewność, że grzech i śmierć nie mają nad nami władzy, bo jesteśmy Jego. Po prostu. Tego, który jest bliski jak człowiek tylko może być, a jednocześnie działa z mocą, którą ma tylko Bóg.
Znak bycia dzieckiem Boga. Umiłowanym, wybranym, najcenniejszym. Na zawsze. Dziedzicem Królestwa, pewnym, że wszystkie skarby Ojca, należą do niego. Pewnym wierności, wszechmocy i troski Wszechmogącego. Pewnym, że w Jego rękach, zawsze jesteśmy bezpieczni.
Znak życia nadzieją. Radosnego oczekiwania, w pewności, że najlepsze dopiero przed nami. Że wszystko co najpiękniejsze czego doświadczamy tutaj, to odblask tego, czym będziemy się radować w Niebie.

Prawdziwy znak jakości. Nie zgadzaj się na życie byle jak. Nie zgadzaj się na byle jakie relacje, na byle jaką codzienność, na byle jakie marzenia. Żyj naprawdę. Bez lęku. Kochaj. Żyj pełnią. Nie jedź rowerem, kiedy masz w kieszeni bilet na samolot w klasie biznes. Wiesz do Kogo należysz. I nie zapominaj o tym.

Niedziela Chrztu Pańskiego 
Iz 42,1-4.6-7; Ps 24,1-4.9-10; Dz 10,34-38; Mk 9,7; Mk 1,6b-11

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz